Integracja sensoryczna
- diagnoza i terapia dziecka
Czas trwania:
3 semestry
Tryb studiów:
niestacjonarny
Liczba godzin:
510 godzin
Opłaty:
1850 zł / sem.
Dlaczego warto?
Studia podyplomowe Integracja sensoryczna - diagnoza i terapia dziecka skierowane są do osób chcących zdobyć kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI, a także dla osób zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji i umiejętności. Celem studiów jest zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej, przygotowanie uczestnika do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej dziecka, określenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny, prowadzenia zajęć (terapii) integracji sensorycznej.
Dla kogo?
Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli, pedagogów, pedagogów specjalnych, absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, rehabilitantów, lekarzy, oraz osób z kwalifikacjami pedagogicznymi.
Co możesz robić po studiach?
Program studiów
W programie: Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej; Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego; Neuroanatomia; Podstawowe regulacje prawne w zakresie diagnozy i terapii dziecka z zaburzeniami integracji sensorycznej; Arkusz obserwacji integracji sensorycznej, wybrane testy diagnostyczne i kwestionariusze rozwoju sensorycznego; Badanie dziecka na sali SI; Omówienie wniosków z badania. Konsultacja pisemnych diagnoz; Budowa i funkcjonowanie zmysłów: dotyku, wzroku, słuchu, smaku, zapachu oraz układu przedsionkowego i proprioceptywnego; Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci; Kształcenie umiejętności wyciągania wniosków klinicznych z danych z wywiadu i zgłaszanych problemów; Sala doświadczeń świata; Rola rodziców w terapii dziecka, współpraca z rodzicami. Zasady współpracy wielospecjalistycznej. Oddziaływanie niedyrektywne w terapii SI; Metodyka konstruowania i wdrożenia diet sensorycznych; Praca z zaproszonym dzieckiem. Omówienie nagrań z zajęć z dzieckiem; Gry i zabawy wspomagające rozwój psychomotoryczny dzieci z zaburzeniami SI; Zastosowanie metody integracji sensorycznej w terapii logopedycznej; Budowa programów terapii i technik terapeutycznych w zakresie integracji sensorycznej; Terapia zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci; Praktyka zawodowa.
Kadra
Na studiach podyplomowych kształcenie realizowane jest według nowoczesnych standardów i metod edukacyjnych przy udziale wybitnych fachowców (zarówno teoretyków, jak i praktyków m.in. rekomendowanych przez PTIS instruktorów i terapeutów SI ) w celu należytego przygotowania słuchacza do pracy, otwartego na nowe doświadczenia, mobilnego na rynku pracy, kreatywnego i skutecznego w realizacji aspiracji intelektualnych i zawodowych. Jest ono zorientowane na wspieranie rozwoju nowoczesnego człowieka otwartego na nowe doświadczenia, mobilnego na rynku pracy, kreatywnego i skutecznego w realizacji aspiracji intelektualnych i zawodowych.
Opłaty za studia
Stałe czesne – elastyczne płatności, atrakcyjne zniżki
Wybierając studia podyplomowe w PANS we Włocławku zyskujesz pewność, że wysokość czesnego nie zmieni się przez cały okres trwania studiów bez względu na formę płatności. Czesne możesz opłacać jednorazowo za cały tok studiów lub rozłożyć na płatność semestralną lub ratalną (8-miesięczną lub 12-miesięczną w przypadku studiów 3 semestralnych). Dzięki temu możesz decydować w jaki sposób chcesz planować swoje wydatki na studia.
Zniżki
30% - w przypadku
podjęcia nauki równocześnie na dwóch rodzajach studiów podyplomowych (30 %
wartości opłaty niższej jednego rodzaju studiów)
20% - dla
absolwentów PANS we Włocławku
10% - dla osób
skierowanych przez zakład pracy (minimum 3 osoby z jednego zakładu pracy)
10% - w przypadku
dokonania jednorazowej wpłaty za cały tok studiów
Rekrutacja
- to prostsze niż myślisz
Uczestnikiem studiów
podyplomowych może być osoba, która posiada kwalifikację pełną co najmniej na
poziomie 6 uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki (wykształcenie
wyższe - ukończone studia I lub II stopnia) oraz spełnia wymagania rekrutacyjne
określone w programie studiów podyplomowych.
Warunkiem uruchomienia studiów podyplomowych jest zebranie
grupy min. 15 uczestników.
Wymagane dokumenty
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych, oryginał do poświadczenia kserokopii (ewentualnie zaświadczenie zdaniu egzaminu dyplomowego. W takim przypadku kandydat ma obowiązek złożyć kopię dyplomy w terminie określonym przez Centrum Studiów Podyplomowych).
Wymagania dodatkowe
Wykształcenie wyższe: pedagogiczne, z zakresu pedagogiki specjalnej, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, psychologii, logopedii, fizjoterapii, rehabilitacji oraz inne z kwalifikacjami pedagogicznymi.
Warunki rekrutacji
O przyjęciu kandydata decyduje kolejność zgłoszeń. Kandydaci zobowiązani są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów. Przystąpienie do studiów podyplomowych uwarunkowane jest zawarciem umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone przez Uczelnię.