Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Czas trwania:
3 semestry
Tryb studiów:
niestacjonarny
Liczba godzin:
630 godzin
Opłaty:
2300 zł / sem.
Dlaczego warto?
Celem studiów podyplomowych Wczesne wspomaganie
rozwoju dziecka jest przygotowanie słuchaczy do organizowania i realizacji
wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne,
kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji
odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka, od
chwili jej wykrycia do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także -
pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich
umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny
program wczesnego wspomagania.
Studia przygotowują uczestników do organizowania i prowadzenia
zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju, opracowywania i
realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego, wyboru i dostosowania
metod do potrzeb rozwojowych dziecka, wspomagania rozwoju dziecka i jego
rodziny, dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i jego rodziną, prowadzenia
zajęć terapeutycznych z małym dzieckiem z niepełnosprawnością: intelektualną,
słuchową, wzrokową, ze spektrum zaburzeń autystycznych, z zaburzeniami
zachowania i dysfunkcją ruchu, pracy w zespole ds. wczesnego wspomagania
rozwoju, wspomagania rozwoju dziecka i jego rodziny
Dla kogo?
Oferta studiów podyplomowych skierowana jest do absolwentów studiów wyższych (I stopnia lub II stopnia lub jednolitych magisterskich) w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej, fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej, psychologii, logopedii oraz osób posiadających przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela.
Co możesz robić po studiach?
Program studiów
W programie: Dydaktyka specjalna, Diagnostyka w pedagogice specjalnej, Praktyka asystencka, Wybrane zagadnienia neurologii i psychiatrii dziecięcej, Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej, Aranżacja przestrzeni terapeutycznej, Współpraca z rodziną dziecka wymagającego wczesnego wspomagania, Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji, Podstawy rehabilitacji, Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z wadą słuchu, Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku, Wczesne interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami neurorozwojowymi, Podstawy prawne organizowania i prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju, Modele i standardy, wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji terapeutycznej, Diagnoza funkcjonalna dziecka jego sprawności percepcyjno-metodycznych i poznawczych, rozwoju emocjonalno-społecznego i komunikacji, Medyczne podstawy wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, Zabawki i zabawa- programy wspomagania rozwoju dziecka małego i w wieku przedszkolnym. Klucz do uczenia się - program wspomagania rozwoju małego dziecka, Metodyka konstruowania indywidualnych planów rozwoju dziecka oraz programów terapeutycznych, Techniki terapeutyczne, Metodyczne podstawy wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, Metodyka pracy- edukacja i terapia z dzieckiem: z niepełnosprawnością intelektualną, słabowidzącego i niewidomego, słabosłyszącego i niesłyszącego, z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego i społecznego, z całościowymi i sprzężonymi zaburzeniami rozwoju, z zaburzeniami mowy i języka, ze specyficznymi problemami edukacyjnymi, z niepełnosprawnością ruchową, z autyzmem i zespołem Aspergera, Metoda werbotonalna we wspomaganiu rozwoju niemowląt, Praktyka asystencko-pedagogiczna.
Kadra
Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka realizowane są w Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku w ramach profilu praktycznego, zatem istotnym jest, aby kadra dydaktyczna legitymowała się doświadczeniem zawodowym i praktycznym, zdobytym poza uczelnią wyższą. Pracownicy PANS we Włocławku posiadają długoletnie doświadczenie zawodowe jako kadra dydaktyczna oraz praktyczne zdobyte poza uczelnią. W celu właściwej realizacji programu, poszerzenia przekazanej wiedzy, zwłaszcza jej aspektów praktycznych studia realizowane są przy udziale praktyków wyróżniających się wysokimi kwalifikacjami zawodowymi oraz specjalistów w dziedzinach objętych programem studiów.
Opłaty za studia
Stałe czesne – elastyczne płatności, atrakcyjne zniżki
Wybierając studia podyplomowe w PANS we Włocławku zyskujesz pewność, że wysokość czesnego nie zmieni się przez cały okres trwania studiów bez względu na formę płatności. Czesne możesz opłacać jednorazowo za cały tok studiów lub rozłożyć na płatność semestralną lub ratalną (8-miesięczną lub 12-miesięczną w przypadku studiów 3 semestralnych). Dzięki temu możesz decydować w jaki sposób chcesz planować swoje wydatki na studia.
Zniżki
30% - w przypadku
podjęcia nauki równocześnie na dwóch rodzajach studiów podyplomowych (30 %
wartości opłaty niższej jednego rodzaju studiów)
20% - dla
absolwentów PANS we Włocławku
10% - dla osób
skierowanych przez zakład pracy (minimum 3 osoby z jednego zakładu pracy)
10% - w przypadku
dokonania jednorazowej wpłaty za cały tok studiów
* oferty i zniżki nie łączą się
Rekrutacja
- to prostsze niż myślisz
Uczestnikiem studiów
podyplomowych może być osoba, która posiada kwalifikację pełną co najmniej na
poziomie 6 uzyskaną w systemie szkolnictwa wyższego i nauki (wykształcenie
wyższe - ukończone studia I lub II stopnia) oraz spełnia wymagania rekrutacyjne
określone w programie studiów podyplomowych.
Warunkiem uruchomienia studiów podyplomowych jest zebranie
grupy min. 15 uczestników.
Wymagane dokumenty
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
- kopię dyplomu ukończenia studiów wyższych, oryginał do poświadczenia kserokopii (ewentualnie zaświadczenie zdaniu egzaminu dyplomowego. W takim przypadku kandydat ma obowiązek złożyć kopię dyplomy w terminie określonym przez Centrum Studiów Podyplomowych).
Wymagania dodatkowe
Wykształcenie wyższe: pedagogiczne, z pedagogiki, pedagogiki specjalnej, fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej, psychologii, logopedii oraz osób posiadających przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela.
Warunki rekrutacji
O przyjęciu kandydata decyduje kolejność zgłoszeń. Kandydaci zobowiązani są do złożenia kompletu wymaganych dokumentów. Przystąpienie do studiów podyplomowych uwarunkowane jest zawarciem umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne świadczone przez Uczelnię.